Veloverstået generalforsamling 2019 i NUBI

23. januar 2019 kl. 12:06
Tirsdag den 22. januar 2019 afholdte NUBI sin ordinære generalforsamling i klubhuset på Hjørringvej. Læs mere her...

Klubformand Philip Schnoor kunne byde velkommen til årets ordinære generalforsamling til aftenens fremmødte medlemer.

Philip Schnoor kom i sin formandsberetning ind på årets gang i klubhuset. Der blev fortalt om de mange arrangementer der har været i årets løb i klubhuset.

Philip kom også ind på emner som sponsorarbejde og sponsordagen i juni, forbedringer i klubhuset, udlodningsmidler, skolens planer med udeområder m.m.

Efterfølgende var der beretninger fra Fodboldformand Daniel Svendsen der kunne berette om de sportslige højdepunkter i årets løb, hvorefter Formand for Økonomi/Aktivitetsudvalget, Casper Nielsen, kunne fortælle om alle de arrangementer klubben har afholdt i årets løb der har genereret indtægter til klubben. Casper nævnte bl.a. også at NUBI i 2019 fylder 80 år og man derfor vil forsøge at lave den årlige NUBI-Dag om til jubilæumsfest.

Kasserer, Jonas Kristensen, kunne i gennemgangen af årsregnskabet berette, at NUBI i det forgangne år havde haft er overskud på 96.341 kr. Et meget tilfredsstillende resultat som kommer efter en stor arbejdsindsats fra klubbens medlemmer.

Efter beretningerne var det tid til indkomne forslag og her havde NUBIs Forretningsudvalg indsendt to forslag til vedtægtsændringer. Først og fremmest ønskede man at udvide Forretningsudvalget fra 5 til 7 personer og forslag nr. 2 var af redaktionel karakter da man bl.a. ønskede at ændre betegnelsen "Forretningsudvalget" til "Bestyrelsen".

Begge forslag blev enstemmigt vedtaget.

Herefter var det tid til valg til poster i bestyrelsen og diverse andre ledelsesposter. Bl.a. skulle der vælges to nye bestyrelsesmedlemmer som var vedtaget kort forinden.

PHILIP SCHNOOR STOPPER SOM FORMAND
Philip Schnoor ønskede ikke at genopstille som formand. Philip blev valgt på en ekstraordinær generalforsamling i foråret 2014 og har altså siddet for bordenden i små 5 år. Philip har stadig lyst til at hjælpe til i NUBIs bestyrelse og han vil derfor ligge sine kræfter i andre opgaver. Mere herom længere nede.

NUBIs bestyrelse var forberedt på Philips afgang fra formandsposten så ny kandidat var allerede klar til valg. Mads Sterup blev valgt og er derfor NUBIs nye formand. Mads er 29 år og bosat i Nørresundby og er for tiden aktiv i NUBIs seniorafdeling. Til dagligt arbejder han hos Netcompany hvor han er Senior Change Consultant. Mads har tidligere siddet i NUBIs bestyrelse hvor han i 2014 og 2015 var Formand for Ungdomsudvalget inden han måtte trække sig på grund af flytning til København. Nu er Mads flyttet tilbage til Nørresundby og klar til at tage endnu en tørn i bestyrelsen.

Efter formandsvalget skulle de to nye bestyrelsesmedlemmer vælges. Her blev Bjarne Fosnæs valgt ind som næstformand og som tidligere skrevet var Philip Schnoor ikke helt færdig med bestyrelsesarbejde så han blev valt ind som menigt bestyrelsesmedlem. Philip skal primært fokusere på de økonomiske og administrative opgaver sammen med kasserer Jonas Kristensen.

YDERLIGERE UDSKIFTNING I BESTYRELSEN
Yderligere to personer ønskede ikke genvalg i NUBI bestyrelse. Casper Nielsen, Formand for Økonomi/Aktivitetsudvalget, er tiltrådt som ny 1. holdstræner for NUBIs herresenior. Det er et tidskrævende job så i samråd med den øvrige bestyrelse blev det vurderet at Casper skal koncentrere sig om den opgave.
Ny mand som Formand for Økonomi/Aktivitetsudvalget blev Brian Dorum, der er aktiv i klubbens seniorafdeling.

Formand for Ungdomsudvalget, Willy Olesen, ønskede at trappe ned og her blev Lars Kristensen valgt som nu mand i front for børne og ungdomsarbejdet. Lars er træner for vores U8 drenge og kender derfor afdelingen særdeles godt. Willy Olesen slipper ikke helt NUBI da han efterfølgende blev valgt til Ungdomsudvalget.

Willy Olesen og Casper Nielsen takkede af fra Bestyrelsen for denne omgang.

Her er en oversigt over de personer der blev valg/genvalgt til klubbens ledelsesposter:

Bestyrelsen:
Mads Sterup, Formand
Bjarne Fosnæs, Næstformand
Brian Dorum, Formand for Økonomi/Aktivitetsudvalget
Lars Kristensen, Formand for Ungdomsudvalget
Philip Schnoor, Bestyrelsesmedlem
Daniel Svendsen, Fodboldformand (var ikke på valg i år)
Jonas Kristensen, Kasserer (var ikke på valg i år)

Øvrige poster:
Henrik Madsen, Kampfordeler
Marco Witt, Seniorleder
Jan Holmgren, Oldboysleder
Ivan Jensen, Ungdomsudvalg
Carsten "Kukke" Thomsen, Ungdomsudvalg
Willy Olesen, Ungdomsudvalg
Svend Nielsen, Ungdomsudvalg
Troels Bay, Sponsorleder
Helle Thomsen, Kantineleder
Hermann Jensen, Revisor

ÆRESPOKAL FOR GOD INDSATS
Afslutningsvis var det tid til at hædre en af NUBIs frivillige trænere og ledere med Ærespokalen for God Indsats. I år gik den til U16 holdets træner Kurt Madsen der de sidste to år har stået i spidsen for vores dygtige U16 drenge. En afdeling der sprudler og hvor drengene virkelig flytter sig og hele tiden dygtiggøre sig.
Stort tillykke til Kurt med titlen.

Afgående Formand Philip Schnoor overrækker pokal og blomster til Kurt Madsen.

Efter den afgående formand sagde tak for en god generalforsamling var NUBI vært for et lille hyggeligt tiltag hvor der var kaffe og franskbrødsmadder til de fremmødte.